Sunday, September 14, 2008

旅行第二站:8/8/08~北京奥运开幕


在天安门西站下车,这里有北京的著名建筑物,国家大剧院。‘The Egg'是它的名称,因为远观就像是一颗蛋。

中国国家大剧院是一座21世纪大型的文化标志性建筑。总建筑面积约18万平方米。由歌剧院、音乐厅、戏剧院及相应的配套设施组成。其通风、消防排烟及空调系统全部采用科禄格风机。


国家大剧院


走到天安门东,天安门广场竟然10点才开放,现在才8点多,还得等多一个多小时。结果,我跑去了天坛公园。入门票有几种,我买了联票,35元,可参观几个比较著名的景点。

天坛是全世界最大的古代祭天建筑群,以‘天圆地方’理念规划园区和建筑造型。

The Temple of Heaven, literally the Altar of Heaven is a complex of Taoist buildings situated in southeastern urban Beijing, in Xuanwu District. The complex was visited by the Emperors of the Ming and Qing dynasties for annual ceremonies of prayer to Heaven for good harvest. It is regarded as a Taoist temple, although Chinese Heaven worship, especially by the reigning monarch of the day, pre-dates Taoism.The temple complex was constructed from 1406 to 1420 during the reign of the Yongle Emperor, who was also responsible for the construction of the Forbidden City in Beijing. The complex was extended and renamed Temple of Heaven during the reign of the Jiajing Emperor in the 16th century.

The Temple of Heaven was renovated in the 18th century under the Qianlong Emperor. The Temple of Heaven was inscribed as a UNESCO World Heritage Site in 1998 and was described as "a masterpiece of architecture and landscape design which simply and graphically illustrates a cosmogony of great importance for the evolution of one the world's great civilization..." as the "symbolic layout and design of the Temple Heaven had a profound influence on architecture and planning in the Far East over many countries.

祈年殿,一个静穆的地方,古代优美的殿堂


皇穹宇是在圆丘坛的北面。它是放置神牌的地方。藍琉璃筒瓦,頂尖,漢白玉石基,是圆形亭子式殿堂。兩側有配殿,与皇穹宇共用一座圆形围墙围起來,围墙壁面光滑,能反射声波,从一边小声说话,另一边从壁上能清晰地听到,所以人們叫它“回音壁”。


慢慢地欣赏天坛脱俗的美,心也被这儿净化了。过后我在市中心乱逛,走到那都遇到安检。原本想到奥运村的,却听人说那边戒严了,只有门票才能入内。

结果,我回到了房间,等候电视播出的开幕。

8.00pm,我守在电视机前,当一幕一幕表演展现时,我感到非常的震撼,这是导演张艺谋的杰作。他让世人见到中国的百年文化,历史,让世人了解华人的文化。让世人认识中国,认识华人。我为自己身为华人感到骄傲,因为这世界舞台即将在中国开演,开始人们的梦想。

同一个世界,同一个梦想。虽然我没在现场,但我在这时刻在中国看着奥运,我的梦想已达成。

我踩在中国的土地上,感受着奥运的气氛,4年一次的奥运,哦!不,这是百年来难得的一次华人主办的盛事,梦想开始起飞。至少若干年后,我能告诉别人,我25岁那年8月8日2008年我人在北京。

No comments: